Òptica la Creu Blanca

Entrenament Visual Esportiu

  • Per: comunicacio
  • 05/04/2019

Som molt conscients, que per millorar el nostre rendiment esportiu i afrontar nous reptes cal seguir uns entrenaments, portar una bona dieta, estar preparats psicològicament, fer uns bons estiraments pre i post a la pràctica, però poques vegades pensem en la capacitat visual.

Els ulls són els encarregats de percebre tota la informació del nostre entorn i el cos de reaccionar en funció de tots aquests estímuls.

A l’hora de fer esport, els nostres ulls són els que ens permeten enfocar, identificar l’espai i el relleu, calcular distàncies, així com seguir amb precisió la velocitat d’un objecte, preveure la seva trajectòria i el lloc on impactarà. Entrenar la capacitat visual et permetrà obtenir una resposta més eficaç en la teva pràctica esportiva, millorant la teva habilitat i els teus resultats per aconseguir un millor rendiment.

Com qualsevol altre múscul, els ulls poden entrenar-se per aconseguir més flexibilitat, més rapidesa i més precisió.

Tant si ets un esportista d’elit, amateur o simplement t’agrada fer esport per estar en forma i divertir-te, la teva visió influeix molt en el teu rendiment esportiu, així com en la confiança i seguretat en el moment d’afrontar situacions d’alt estrès visual. Cada esport demanda al nostre sistema visual d’unes habilitats específiques i per això cal personalitzar aquests entrenaments en funció de l’esport i de l’esportista

Durant un mes , dos dies per setmana, hem estat realitzant un entrenament visual esportiu grupal a les instal•lacions del Tenis Monterols, amb l’equip d’entrenadors, per tal de millorar algunes habilitats visuals necessàries a la pràctica del tenis.

Les habilitats treballades amb possibilitat de millora han estat:

1.- Temps de reacció visual
2.- Flexibilitat acomodativa
3.- L’atenció centre-perifèria

Totes elles són habilitats importants a l’hora del joc en pista ja que són les que ens permeten enfocar correctament diferents distàncies durant tot el partit sense fatigar-nos visualment, tenir controlada la posició de l’adversari en tot moment  per poder decidir quin tipus de cop donar, i la rapidesa per reaccionar i respondre a cops d’atac.

Objectivament  i en termes generals, en finalitzar l’entrenament visual epsortiu tots els esportistes van assolir una millora del 10% en el seu temps de reacció i  en la coordinació ull-mà.

Ha estat una experiència que tant els entrenadors com els esportistes han valorat de forma positiva en quant a la seva aplicació directa a l’esport que practiquen .

L’entrenament i la preparació del nostre cos,  és bàsica per assolir els nostres reptes esportius, tant com la prevenció i seguretat per poder gaudir de l’esport.

 

 
Marian Garbajosa Torrecilla
Especialista en visió esportiva

Deixa un comentari

Òptica la Creu Blanca